Ενέργεια: 4 tips για να ανεβάσεις την ενέργεια σου!

Ξεκίνησε άλλη μία εβδομάδα, ναι, από αυτές που ξέρεις καλά. Τις εβδομάδες που ξυπνάς το πρωϊ και δεν σου φτάνει ο ύπνος και λες «λίγο ακόμα, σε παρακαλώ» στο ξυπνητήρι σου. Τις ημέρες εκείνες που μέχρι τις δώδεκα το μεσημέρι η ενέργεια σου νιώθεις να έχει εξαφανιστεί, σαν μπαλλόνι που ξεφούσκωσε, σαν δοχείο που έχει στερέψει. Και τί κάνεις εσύ γι’ αυτό;

Δοκίμασες ενεργειακά αφεψήματα, πολυβιταμίνες, μεσημεριανή σιέστα, κι ό,τι άλλο βρίσκειςότι μπορεί και αν σε βοηθήσει.

Σκέψου το ξανά, σε παρακαλώ!

Πρώτα από όλα και πριν από όλα κάνε μία αυτοπαρατήρηση. Τί σημαίνει αυτό στην πράξη;

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να κάνεις ένα (νοητό) βήμα πίσω και να δεις την μεγάλη εικόνα του εαυτού σου. Δηλαδή, κάνε μία αντικειμενική αξιολόγηση αρχικά. Εξέτασε παράγοντες όπως η αντικειμενική σωματική κόπωση, η ψυχική κόπωση αλλά και θέματα υγείας που μπορεί να σου δημιουργούν αυτήν την αίσθηση (σιδηροπενική αναιμία, θέματα θυρεοειδούς, υπνική άπνοια, εγκυμοσύνη, κ.α.).

Αφού σιγουρευτείς ότι όλα ιατρικώς είναι καλά, προχώρησε στα παρακάτω:

1.Καλός Ύπνος!

Καλός ύπνος δεν σημαίνει απαραίτητα μεγάλη διάρκεια, δηλαδή πολλές ώρες ύπνου όπως νομίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι.

Ο ύπνος χαρακτηρίζεται από την επαρκή διάρκεια σε ώρες αλλά και από την ποιότητα του. Καλός ύπνος είναι αυτός που για σένα είναι ικανοποιητικός, δηλαδή που όταν ξυπνάς το πρωϊ νιώθεις ανάλαφρος και ανανεωμένος. Κατά την γνώμη μου οι δύο αυτοί παράγοντες συγκλίνουν μόνο αν εσύ μπορείς να ακολουθείς αυτό που σου λέει το σώμα σου, την φυσική σου ανάγκη (διάρκεια), αλλά και κατά πόσο με τις συμπεριφορές σου ευνοείς και ενεργοποιείς την καλή ποιότητα του ύπνου σου. Άρα, ένας ενήλικας χρειάζεται θεωρητικά κατά μέσο όρο 8 ώρες ύπνου την νύχτα, αλλά καθώς μεγαλώνουμε κι οι ανάγκες μας διαφοροποιούνται είναι καλό να μπορούμε να παρακολουθούμε το τι χρειαζόμαστε ο καθένας ατομικά. Για παράδειγμα, ένας ενήλικας 50 χρονών μπορεί να χρειάζεται 6,5 ώρες βραδινού ύπνου και μία παύση για ξεκούραση το μεσημέρι/απόγευμα, το λεγόμενο power nap. Η ποιότητα είναι μία λιγότερο σαφής παράμετρος, παρόλα αυτά κρατάμε στο νου ότι είναι απαραίτητο ο ύπνος μας να έχει κυκλικό ρυθμό, από διαδοχικά στάδια: χαλάρωση, ελαφρύς ύπνος, βαθύς ύπνος, και ξανά ελαφρύς ύπνος. Έτσι διασταυρώνουμε την ποιότητα του ύπνου μας. Ένας συνεχής, χωρίς διακοπές ή ενοχλήσεις βραδινός ύπνος, ο οποίος ακολουθεί την παραπάνω καμπύλη, είναι ένας ποιοτικός ύπνος που μας χαρίζει ξεκούραση, σωματική και εγκεφαλική κι άρα υψηλότερα επίπεδα ενέργειας μέσα στην ημέρα.

2. Καλή Διατροφή!

Καλή διατροφή δεν σημαίνει δίάιτα, ούτε φυσικά αδυνάτισμα, ούτε στέρηση. Καλή διατροφή σημαίνει φροντίζω τον εαυτό μου όπως χρειάζεται, και μέρος αυτής της φροντίδας είναι η θρέψη με τροφές που μου ανεβάζουν την ενέργεια κι όχι με τροφές που μου την ρίχνουν. Φροντίζω εκ των έσω.

Σημειώστε τι τρώτε καθημερινά και παρατηρήστε σε τι ποσότητες επικρατούν στην διατροφή σας τα έτοιμα φαγητά, τα λίπη, η ζάχαρη και το αλάτι. Επίσης παρατηρήστε αν υπάρχουν ή όχι φρέσκα λαχανικά και φρούτα, ή ακόμη και χυμοί. Μην εστιάσετε μόνο στην ποσότητα των θερμίδων που λαμβάνετε αλλά στην ποιότητα και την συχνότητα των γευμάτων. Μία μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης για παράδειγμα θα δημιουργήσει στον οργανισμό ένα στιγμιαίο ενεργειακό boost το οποίο θα διαδεχτεί μία απότομη πτώση ενέργειας! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σκαμπανεβάσματα στα επίπεδα της ενέργειας στο σώμα σας αλλά και στην διάθεση σας. Δεν το θέλουμε αυτό.

Στοχεύοντας προς ένα σταθερό επίπεδο ενέργειας αυξάνουμε τις ποσότητες των φρούτων και των λαχανικών στην ημέρα μας, και προτιμάμε τροφές ετοιμασμένες στο σπίτι κι όσο πιο κοντά γίνεται σε φυσικούς τρόπους μαγειρέματος. Δοκίμασε να αντικαταστήσεις το πολύ αλάτι με μπαχαρικά και πρόσθεσε επίσης στην διατροφή σου αφεψήματα από βότανα.

Θυμήσου ότι μία ισορροπημένη διατροφή βοηθάει και σε πιο ισορροπημένο ύπνο.

3.Καλή Φυσική Δραστηριότητα!

Η φυσική δραστηριότητα δεν μπορεί να λείπει από την καθημερινή ρουτίνα ενός ανθρώπου που θέλει να αισθάνεται την ενέργεια του ψηλά.

Παρόλο που μπορεί αρχικά να σκεφτείς ότι αν αισθάνεσαι ήδη κουρασμένος που να τρέχεις τώρα και με τι διάθεση να ασκηθείς, ξανασκέψου το! Η φυσική δραστηριότητα αυξάνει άμεσα την ενεργητικότητα σου, κι όχι μόνο αυτό αλλά εκκρίνονται κι οι γνωστές σε όλους ενδορφίνες, οι ορμόνες της καλής διάθεσης και της καταπολέμησης του στρες. Κάθε φορά που καταπιάνεσαι με άσκηση – από απλό περπάτημα μέχρι αερόβιο πρόγραμμα στο γυμναστήριο – βοηθάς το σώμα σου να διεγείρει φυσικά ακόμα περισσότερο την ενέργεια σου!

Ξεκίνα δοκιμάζοντας κάτι απλό, όπως το περπάτημα, ή αν είσαι φαν το πρωϊνό τρέξιμο. Το βράδυ δεν θα ενθάρρυνα το τρέξιμο γιατί εκεί θέλεις να υποχωρήσουν σιγά σιγά τα υψηλά επίπεδα ενέργειας ώστε να αφεθείς ανάλαφρα στην αγκαλιά του Μορφέα. Αν αγαπάς το γυμναστήριο, το pilates ή την yoga ακόμα καλύτερα. Εξάλλου το ένα δεν αναιρεί το άλλο, κι οι έρευνες δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα είναι στην μέτριας έντασης καθημερινής τουλάχιστον 20λεπτης άσκησης.

4.Χαλάρωση!

Η χαλάρωση είναι ο πρόλογος του καλού ύπνου που όπως είπαμε ξεκινώντας είναι το πλέον απαραίτητο συστατικό για να αυξηθούν τα επίπεδα ενέργειας σου.

Κάνε ένα ζεστό μπάνιο γυρνώντας σπίτι, φόρεσε χαλαρά ρούχα κι απόλαυσε τον εαυτό σου. Μην σκεφτείς τις δουλειές και τέτοια γιατί αυτά δεν τελειώνουν ποτέ. Όρισε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα που θα χαλαρώνεις από επιλογή, είτε κάνοντας διαλογισμό, είτε εφαρμόζοντας ασκήσεις συνειδητότητας, ή και ανάβοντας ένα αρωματικό κερί κι ακούγοντας μουσική που σε χαλαρώνει. Κλείσε τηλέφωνα και email, και άφησε έξω τις σκέψεις της ημέρας. Τώρα είναι η δική σου ώρα!

Σε όλα αυτά τα tips μπορούν να σε βοηθήσουν και τα διάφορα applications που υπάρχουν πλέον σε πληθώρα στα κινητά και στα τάμπλετ. Κάνε την τεχνολογία να δουλέψει προς όφελος σου!

*Extra Tip: Μην ξεχνάς ότι οι άνθρωποι είμαστε δυναμικά όντα σε διαρκή εναλλαγή κι εξέλιξη κι αυτό σημαίνει ότι κι οι ανάγκες μας αλλάζουν συνεχώς. Μείνε συντονισμένος με το σώμα σου κι άκουσε τι σου λέει. Δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες! Φρόντισε τον εαυτό σου, αγάπησε τον, κι αυτός θα στο ανταποδώσει μα κάθε τρόπο! Trust me!

Με αγάπη κι ευγνωμοσύνη,

Χριστιάνα

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

*Με την υποβολή του σχολίου σας συναινείτε στη συλλογή των στοιχείων που δίνετε.
Τα στοιχεία που καταχωρούνται θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από το rootsandroutes.gr και από κανέναν άλλο οργανισμό ή φυσικό πρόσωπο και έχουν σκοπό την επικοινωνία με τους διαχειριστές του rootsandroutes.gr


Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ivf) έμπνευση έφηβοι έφηβος αγάπη αυθεντικός εαυτός βιβλία βιβλίο γιορτή γονείς γονείς και παιδιά δημιουργική απασχόληση δραστηριότητες εαυτός εαυτός και άλλοι εδω και τωρα ενοχές εξέλιξη εσωτερικό παιδί ευγνωμοσύνη ευ ζην ευημερία εφηβεία ζευγάρι ισορροπία οικογένεια οριοθέτηση παιδί παιδιά προσωπική εξέλιξη πρόταση σκέψη της ημέρας στόχος συμβουλές συμβουλευτική συμπεριφορά συναισθηματική νοημοσύνη σχέσεις σχολή γονέων υποστήριξη φροντίδα ψυχολογία ψυχολογική υποστήριξη ψυχολόγος όρια