Mindfulness …η συνέχεια!

clouds-1117584_1280

Μάθημα mindfulness #2

Έχοντας ήδη ξεκινήσει να εξερευνούμε την Συνειδητότητα (mindfulness) και την αξία της εφαρμογής της στην καθημερινή μας ζωή, επανερχόμαστε για να συνεχίσουμε με νέα άσκηση που θα προσθέσουμε στην πρακτική μας. Μέχρι τώρα έχουμε ήδη όλοι ασχοληθεί με την πρώτη άσκηση της «συνειδητής αναπνοής» και την έχουμε ιδανικά εξασκήσει αρκετές φορές, γευόμενοι τα οφέλη της.

Θα προσθέσουμε λοιπόν τώρα μία άσκηση που μας βοηθάει να ανακαλύψουμε και να φροντίσουμε τον εαυτό μας πετώντας όποιες περιττές, αρνητικές ή ακόμα και μάταιες σκέψεις μπορεί να κάνουμε όταν παρασυρόμαστε από την βουή και την πίεση της καθημερινότητας. Τις περισσότερες φορές, χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε -αυτόματα-  κάνουμε εκατομμύρια σκέψεις για τα πάντα, και βιώνουμε αντίστοιχα πληθώρα συναισθημάτων που προκύπτουν από αυτές. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουμε  μόνο να παγιδευτούμε σε έναν φαύλο κύκλο αρνητικών σεναρίων και φόβων για το μέλλον, και εμμονών και μετανιωμένων αποφάσεων του παρελθόντος, πράγμα που μας κρατά εκεί δέσμιους και μας εμποδίζει από το να ζούμε το παρόν. Το να ζω τον αυθεντικό μου εαυτό στο παρόν είναι ο στόχος μου! Εφαρμόζω την άσκηση «Σύννεφα στον ουρανό» για να διώξω λοιπόν αυτές τις σκέψεις και να ξαναβρώ τον εαυτό μου στο παρόν.

  • Ξεκινώ βρίσκοντας τον δικό μου αγαπημένο κι ασφαλή χώρο, όπως έχω μάθει να κάνω από τις ασκήσεις αναπνοής. Αφήνω εκτός χώρου το κινητό μου ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να μου αποσπάσει την προσοχή. Νιώθω άνετα, κλείνω τα μάτια και χαλαρώνω.  Εστιάζω στους ήχους που ακούγονται γύρω μου, πρώτα στους κοντινούς και μετά στους πιο απομακρυσμένους. Παρατηρώ την αναπνοή μου. Αναπνέω αργά, εισπνέοντας κι εκπνέοντας στο πέντε.
  • ‘Οταν νιώσω να χαλαρώνω αφήνω το μυαλό μου ελεύθερο να περιπλανηθεί στα πρόσφατα γεγονότα μου. Ανακαλώ το κάθε λεπτό της ημέρας μου και μαζί ανακαλώ το τι σκεφτόμουν και τι ένιωθα εκείνη την στιγμή. Προσπαθώ να φανταστώ την κάθε σκέψη μου σαν ένα σύννεφο που κινείται απαλά στον ουρανό.
  • Στοχεύω στο να μπορέσω να κοιτάξω την κάθε σκέψη μου, καλή ή κακή δεν έχει σημασία, χωρίς καμία επικριτική διάθεση, χωρίς προκατάληψη, αβίαστα. Δεν προσπαθώ να αλλάξω τις σκέψεις μου ούτε κατακρίνω τον εαυτό μου. Απλά αναγνωρίζω την ύπαρξη της κάθε σκέψης και την παρατηρώ να κινείται σαν συννεφάκι στον ουρανό.
  • Αφού αναγνωρίσω έτσι τις σκέψεις που έχω ανακαλέσει ολοκληρώνω την άσκηση φανταζόμενη ότι τα συννέφα φεύγουν μακριά κι ο ουρανός καθαρίζει! Μένω να κοιτώ τον καταγάλανο ουρανό και σιγά σιγά εστιάζω πάλι στην αναπνοή μου και σταδιακά και όταν νιώσω έτοιμη ανοίγω τα μάτια μου.

Παραμένω στην παρούσα στιγμή κι αντιλαμβάνομαι πως οι σκέψεις δεν μπορούν να με παγιδέψουν έαν εγώ δεν τους το επιτρέψω, κι αποφασίζω πως είναι απλά σκέψεις ή διαθέσεις  που έρχονται και παρέρχονται σε μία ροή όπως ακριβώς κυλούν τα σύννεφα στον ουρανό!

Συμβουλή : Η συγκεκριμένη άσκηση είναι καλύτερο να γίνεται το βράδυ, στο τέλος της ημέρας ώστε να πετάξει κανείς όλα αυτά που τον βαραίνουν και τον προδιαθέτουν αρνητικά κι εστιάζοντας στο τώρα, χαλαρός να κλείσει την ημέρα του και να κοιμηθεί ξαλαφρωμένος από αρνητικά αισθήματα.

mindfull or mindful?

mindfull or mindful?

Σχολιάστε

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

*Με την υποβολή του σχολίου σας συναινείτε στη συλλογή των στοιχείων που δίνετε.
Τα στοιχεία που καταχωρούνται θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από το rootsandroutes.gr και από κανέναν άλλο οργανισμό ή φυσικό πρόσωπο και έχουν σκοπό την επικοινωνία με τους διαχειριστές του rootsandroutes.gr


Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ivf) Χριστούγεννα έμπνευση έφηβοι έφηβος αγάπη αυθεντικός εαυτός γιορτή γονείς γονείς και παιδιά γονιμότητα δημιουργική απασχόληση δραστηριότητες εαυτός εαυτός και άλλοι εδω και τωρα ενοχές εξέλιξη εσωτερικό παιδί ευγνωμοσύνη ευημερία εφηβεία ζευγάρι ισορροπία οδηγίες οικογένεια οριοθέτηση παιδί παιδιά προσωπική εξέλιξη προτάσεις πρόταση πρόωρα σκέψη της ημέρας στόχος συμβουλές συμβουλευτική συμπεριφορά συναισθηματική νοημοσύνη σχέσεις σχολείο υποστήριξη φροντίδα ψυχολογική υποστήριξη όρια